Soul Reaver 1 vgigjtszs
2005.11.09. 08:35
Miutn megkapjuk Raziel irnytst, induljunk fel az alagton. Az alagt vgn egy portl van, ezek a jtk sorn amolyan ???checkpointok” szerept tltik be. Lpjnk bele a portlba, ezzel egy idben aktivltuk is azt. Menjnk tovbb a baloldali folyosn. Raziel gyenge, tpllkoznia kell. Mivel mr nem ???igazi” vmpr, nem vrre, hanem lelkekre van szksge. Teht szvjuk fullra magunkat (devour soul), s lljunk tovbb. Az akadlyokon felugrlva egy szakadkhoz jutunk, itt mr nem elegend a ???sima” ugrs, hanem vitorlzni kell. Tovbbhaladva sszehoz minket a sors els ellenfelnkkel. Ezek a kis zld lnyek a Sua-k, olyan lelkek, amik soha nem tallnak nyugalmat.
Szedjk le ket, szvjuk fel a maradvnyaikat, majd ugorjunk fel a szemben lv falra. A portlnl - a fehr, pulzl kr a fldn - trjnk t a ???vals vilgba”. (A szellem vilgba brmikor ttrhetnk, de a visszafel csak ezeknek a segtsgvel s teli hassal tudunk jnni.) Menjnk tovbb. A vizet ugorjuk t, mivel nemigen tesz jt az egszsgknek, s menjnk be az ajtn. Rhgjnk egyet az ellen kpbe s gyzzk le mindegyiket. A lelkket mindig egyk meg, mert feltmadhatnak! Ha a vznek httal llunk, balra fent van a tovbbjutshoz szksges t. Taszigljuk al a sziklt, s mris mehetnk tovbb. Vegynk fel egy fklyt (nem muszj), ezzel fel tudjuk gyjtani az ellent. A vr mr rgta elhagyatott, ide majd csak ksbb tudunk bejutni.
Menjnk be a folyosn (jobbra). Itt az t elgazik. Elszr balra menjnk, be az ajtn. Itt egy teleport tallhat, ami a loadolsokhoz szksges. Bent lljunk r az egyik oldalra, s mr aktivltuk is. Menjnk ki, majd balra szedjk le az utunkban ll lnyt. Tovbbhaladva megrkeznk hallunk sznhelyre. Egyelre csak egyfel tudunk menni. Az udvarban jabb kt ???fajtrsunkkal” hoz ssze a sors, akik nem nzik j szemmel tnykedseinket. Tegynk ellene J! Menjnk tovbb, fel a lpcsn. Egy jabb kis hirig utn ismt egy portlhoz vezet ajt van a lthatron (jobbra). Ha ezt aktivltuk, menjnk be a msik ajtn. Harc, majd jobbra. Megint harc, majd ki a kapun. Menjnk fel a csigalpcsn, itt is lesz ellenlbas, majd aktivljuk a kapcsolt. Menjnk az gy megnylt ton tovbb. Az plet tetejrl szemtani lehetnk, amint egy szerencstlenl jrt ember az letrt kzd. Nos, t mr nem tudjuk megmenteni, de megbosszulni igen (hajr!).
Menjnk t a kapun, s szedjk le a vakmer vmprvadszt. Vigyzat! L! Ugrljunk tovbb, majd msszunk fel jobbra, miutn a kvet a megfelel helyre toltuk. Irtsunk egyet, s az elttnk ll kt t valamelyikn menjnk fel. Kt dg vr rnk. A kapun keresztl ismt egy portlt tallunk. Innen vezet tovbb az t. Most t dggel kell majd megkzdeni. Vzbe ne essnk! Na s MOST egy IDEGTP feladat kvetkezik J: t kell szpen ugrlni a tloldalra. Ez egy olyan rsz, ahol minden bizonnyal sokat fogjtok emlegetni a programozk felmenit. Ha ez megvan, be a kapun. Harc, majd tovbb. Lent a teremben ltszlag nincs semmi extra. LTSZLAG! Vltsunk vilgot, s vigyzzunk, hogy a nagy dg nehogy elszvja az energinkat! Megfigyelhet, hogy szellemvilgban nem minden olyan, mint a vals vilgban, minek kvetkeztben fel tudunk mszni a plafonra. Itt vltsunk vissza vals vilgba, s repljnk t balra. J, mr megint egy kkocka! Taszigljuk be a falon lv lyukba. A megnyl ton tmenve essnk le, majd megint gyilkoljunk egyet. Vigyzat! A kken ???csillog” ellenfl elszvja az energinkat, ha nem vigyzunk!
Ezek utn nzznk krl. Lthat, hogy az egyik oldalon egy lyuk van a falban, a msik oldalon pedig ms szn az egyik darab. Ezt hzzuk ki, s vigyk t a lyukba. VOIL! Na most, msszunk vissza a tetre (szellemvilg), ugyangy balra, ki az ablakon, de ezttal NE essnk le, hanem menjnk egszen a szlre, s egy nagy ugrssal kapaszkodjunk fel a hdra. Itt menjnk valamelyik szlre, s ugorjunk le az egyik kis platformra. Menjnk vissza a hdra, s ugorjunk r az gy ltrejtt magasabb felre, s azonnal(!) tovbb az alagthoz. Ha sikerlt, megint egy puzzle feladat kvetkezik. Ha sikerlt kinyitni a rcsot, folytassuk utunkat. A szemben lv falon kapcsoljunk, mire lesllyednk egy szintet. Jobbra kt dg, fel az emelkedn, be az ajtn. Egy gpteremben vagyunk. Az egyik falon van egy teker, m ezt addig nem tudjuk megmozdtani, amg a vele szemben lv falon figyel kapcsolt nem aktivljuk. Kapcsoljunk, tekerjnk, s a jobb oldali ajtn menjnk ki. Menjnk vissza az elz szintre a lifttel, s hzzuk meg a kart. A padl lesllyed. Essnk le. Az egyik lyukon a falban be lehet menni, tegyk is meg. Menjnk vissza, s a lngol tmbket hzzuk a tmasztkok al, mire azok lngra kapnak, kidlnek, s leesik egy jabb platform. Essnk le mi is, s menjnk le az alagton. Itt vr rnk az els fellensg.
FELLENSG: A kr alak teremben kt rcs van, s mindkett fltt egy kicsi lyuk. Itt msszunk be, s tartsuk fent a rcsot a karral. Ha a lny - aki tulajdonkppen egyik vmprtrsunk eltorzulva - a rcs al r, engedjk r a rcsot, s fussunk a kvetkezhz. Ha ez is megvan, ugorjunk bele a kzpen lv ketrecbe. Vrjuk meg, amg a szrny flig utnunk jn, ekkor ugorjunk ki, s tekerjk meg a kart, amit az elbb mutatott a jtk.
A szrny elhallozst kveten megrkljk a ???rcson val tjrs” kpessgt, termszetesen ez csak szellemvilgban alkalmazhat. Visszafel, amikor kilptnk a rcsos ajtn, keressnk egy portlt, s menjnk vissza arra a helyre, ami a vzess eltt van. A vr mr rgta elhagyatott, ez az egykori kln vra volt.
Menjnk be a rcson keresztl. Bent sszefutunk Kainnal. Gyzzk le, s megrkljk a Soul Reavert, Kain hres kardjt. Menjnk vissza arra a helyre, ahol a jtk elejn elszr trtnk t vals vilgba. Van itt egy rcs. Menjnk ezen keresztl. A portl jobbra van a hegy gyomrban.(s ennl a pontnl megadta magt a gpem, egy pillanat…) jdonslt kardunk segtsgvel be tudunk jutni a nagy kapun, majd a rcson szellemvilgban. Szedjk le az ellent, s rohanjunk tovbb, be az ajtn. Jussunk fel a tetre (kzben nem rt felvenni azt a lndzst), s menjnk a lehetsgek szerint. A kr alak helysgben ltszlag nem tudunk semmit tenni, m, ha vilgot vltunk… Menjnk fel az gy keletkezett hdon (az tkozottul rossz irnyts miatt nem biztos, hogy elsre sikerl), s visszatrve a vals vilgba menjnk be az els ajtn, s szedjk le a rkokat. Jjjnk ki, s menjnk be a msodik ajtn, m eltte kapcsoljunk, s az gy leereszked falapot rgztsk. Bent rakjuk ki a kpeket, s kapcsoljuk t a msik kapcsolt is. Ha ez megvan, vitorlzzunk fel. Fent kongassuk meg egyszerre a kt harangot, minek hatsra a fenti ablak betrik. Minden ajtn menjnk be, itt kiraksok kvetkeznek. Ha ezekkel megvagyunk a teker elmozdtsval megnylik elttnk az t. Azonnal (!) vltsunk vilgot, klnben becsukdik! Menjnk be, s haladjunk a lehetsges tvonalakon, rakjuk ki a kirakkat, s gy a ngy kapcsol - amit mutat is a program - elrhetv vlik. Ezeket aktivlva feljebb jutunk. Nem rszletezem, hogy innen hova s meddig kell menni, ezt tudni fogjtok, mert annyira lineris a program.
FELLENSG: Elszr a lbait ???sprjk ki”, majd ???megcsiklandozva” a hast a sajt tojsaival kell megdoblni. A tojsokat elszr gyjtsuk meg az ajtnl szerencstlenl jrt katona fklyjval. Miutn kivgeztk, megkapjuk a mszs tudomnyt. Fel tudunk mszni olyan falakon, amik vzszintesen vannak textrzva, ltraszeren.
Menjnk vissza arra a helyre, ahol elzleg legyztk Kaint, s msszunk fel a fels szintre. Menjnk be az egyetlen ajtn, majd amikor elrnk a kt ajthoz, elszr a jobboldalin menjnk be. Lent szedjk le az utunkba es ellenfeleket, majd kvessk az egyetlen tvonalat. Bent a koporsknl vltsunk vilgot, mire a fld besllyed, s haladhatunk tovbb. sszefutunk egy nagyszj lnnyel. ljk meg t is, s vegyk fel a ???powerup” - ot. Ha ez megvan, nzznk krl. Ltni fogunk egy karikkkal dsztett kvet a falban. Ezt ljk meg, majd tugorva a helyre lkjk be. Menjnk tovbb, amerre lehet, s keressk meg a ???vmprhajt”. Vltsunk vilgot, miutn tugortunk a fedlzetre, s a tat fell msszunk fel a sziklra. Menjnk tovbb lehetsg szerint. Jobbra a ???save portl”, balra egy ajt, s mgtte egy hatalmas kapu. Ljk meg, mire az kinylik. Most egy viszonylag nehz ugrls rsz kvetkezik. Jobbrl kell kezdeni, kzben vigyzzunk a vzben szkl halszer kpzdmnyekre. Ha ez megvan, megint csak egy t lehetsges, s az is egy ajtban vgzdik. A hrmas elgazsnl - ahol egy menetes oszlop van kzpen - egyenesen menjnk tovbb. Az tonllk likvidlsa utn az oszlopok tetejn ugrljunk t a tlpartra. Ismt pr ellenlbas. Most jn a legnehezebb ugrls rsz! Essnk bele a vzbe, majd a hrom sua lelse utn jobbra ugorjunk fel a jobb oldali peremre, s errl mg egy szinttel feljebb. Vltsunk vilgot, s msszunk fel a falon. Igen! Kitallttok! Ezeken a vkony gerendkon kellene tszenvedni magunkat. Bal oldalt lesz a neknk kell nyls, gyhogy ezen az oldalon haladjunk. Mellesleg knnyebb is ezen az oldalon.
TIPP: mieltt elrnk egy gerendt, kzvetlen eltte tkzznk neki a falnak, gy pontosan rajta landolunk.
Ha ez is megvan akkor kt szrnnyi pihen utn megint ugrabugra jn. Itt nagyon fontos, hogy a lehet legkzelebbrl ugorjunk, s pontosan szemben legynk a cllal! Ezutn ugorjunk t a kzpen ll plet tetejre, onnan pedig a toronyhzra. Itt hzzuk meg a lncot, mire ktelen harangozsok kzepette kinylik a lenti ajt, ami a fellensget rejti. t gy kell ???megbntetni”, hogy a krben elhelyezked kicsiny ablakok mindegyikt kiljk. Miutn elhallozott, megkapjuk az szs tudomnyt. Menjnk vissza a vzesshez, ugorjunk t a msodik tmbre. Balra van egy vzkifolys. Ide menjnk be, ez egy kis vroshoz vezet. Keressk meg a ???save portlt”. Itt semmi extra nincs amgy, nyugodtan lehet bklszni szabadon, de a vmprvadszokra gyeljnk! Miutn kigyalogoltuk magunkat, menjnk vissza a vzesshez. Ugyancsak a msodik tmbrl ugorjunk pontosan szemben a vzbe, a vzbl pedig arra a helyre, ahonnan lelg egy pici hd darab (a vzbl: guggols + ugrs).
Tovbbhaladva sszuk t a vizet, s menjnk tovbb. Egy havas terletre rkeztnk. Jobbra az oszlop mgtt, ahol egy dg vr, van a ???save portl”. Msszunk fel az oszlop tetejre, s ugorjunk t szembe. Az ajt utn egy kis kzjtk, majd vltsunk vilgot. A rcson szivrogjunk t, s a szemben lvn is. Itt vltsunk vissza vals vilgba (a ketrec tloldaln van a portl). A ketrecben lv kvet ldzzk ahhoz a falhoz, ami a legkzelebb van a rcshoz, ahonnan jttnk (ezt jl megaszondtam, mi?). Szellemvilgban msszunk fel a segtsgvel a fal tetejre, vltsunk vissza vals vilgba, majd essnk le. Innen balra menjnk. A napfny alatt a falbl hzzuk ki a kvet, msszunk fel rajta, s vitorlzzunk t szembe. Most egy nagyon uncsi rsz kvetkezik: gy kell oszlopba rendezni a kveket, hogy fel tudjunk jutni a meglehetsen magas folyoshoz. Ha ez megvan, eljutunk arra a helyre ahol a kvetkez fellensget fogjuk elkldeni az rk vadszmezkre. Nem rt kiprblni a cuccot! Menjnk be a nagy kapun, s gyeskedjk fel magunkat a tetre, ahol egy kar vr rnk. Ezt meghzva megnylik egy hatalmas kapu. Ezen menjnk be. Bent az egyik falban ismt egy kvet tallunk. Hzzuk ki, s toljuk a napfny al. Msszunk fel rajta. Itt ismt akad egy pr ???rajongnk”, akit el kell kprztatnunk harctudomnyunkkal. Ezek utn ugrljunk fel az oszlopok tetejn a rsig, innen pedig essnk le az emlkm mell. Dntsk ki.
FELLENSG: Csalogassuk ki a ???prklhz”, s sssk ropogsra.
Halla utn egy furcsa kpessget nyernk. Ha egy trgy - teszem azt tekerhet ktmb - krl rohanglunk, el tudjuk mozdtani. Az egyik helyen, ahol egy szobor ll a terem kzepn ezzel el lehet szrakozni. Ha kiszrakoztuk magunkat menjnk ki a vrbl, s induljunk el balra. Itt is lesz pr ???hdol”. A naprt a fentebb ismertetett mdszerrel fordtsuk el, minek hatsra megnylik a nagykapu. Bent az els folyos jobbra vezet a ???save portlhoz”. Aktivlsa utn menjnk lehetsgeink szerint. A zrt kapunl vltsunk vilgot, s menjnk t a falon keletkezett rsen. Puzzle kvetkezik. gy kell tciblni a kveket, hogy a kapun lv brhoz tartoz lyukakba kerljenek. Menjnk tovbb lehetsg szerint, s elbb-utbb eljutunk egy olyan terembe, ahol ngy oszlop van. Ezeket forgassuk t gy, hogy mindegyik a terem kzepe fel mutasson. Mehetnk is tovbb. A hromlb llvnynl a lngol st krl krzznk. A szobornl gy lltsuk be az idt, hogy a fny pontosan fgglegesen rkezzen, lent pedig a sznekkel machinljunk.
A msik rnl, ami a fldn van, gy lltgassunk, ahogy azt a kapu flfja mutatja. Tovbbmenve jabb puzzle feladat jn. Az brhoz igazodva forgassuk t a kveket. Ha ez is megvan jabb, m egy picit bonyolultabb puzzle jn. gy kell elforgatni a tekerket, hogy a felettk lv himbk beinduljanak. rdemes a himbk llshoz igazodni a tekerkkel. Ha sikerrel megbirkztunk ezzel is, mindhrom himbra ugorjunk fel, s kapcsoljunk. Ezekkel megnyitottuk az utols folyost. Innen ms nincs elgazs. A vgn balra van az utols ???save portl”. s a fellensg maga Kain (megint)!
FELLENSG: Csapkodjuk meg hromszor.
|